Antik Çağın Mimarları Antik Uygarlıkların Usta İnşaatçıları

Krallığı II. Antik Mısır Mimarları Eski Mısır mimarları, Giza piramitleri, Büyük Sfenks ve Karnak Tapınağı da dahil olmak suretiyle dünyanın en ikonik ve kalıcı yapılarından kimilerinden sorumluydu. Bu mimarlar, hem işlevsel aynı zamanda güzel duyu açıdan hoş yapılar yaratmak için mühendisler, araştırmacılar ve zanaatkarlarla yakın bir halde çalıştılar. Taş, kerpiç ve ahşap benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar ve binaları çoğu zaman karmaşa oymalar ve kabartmalarla dekore edildi. III. Antik Yunan Mimarları Antik Yunanlılar tarihin en üretken ve müessir mimarları arasındaydı. Emekleri bayağı tapınaklardan muhteşem saraylara ve tiyatrolara kadar uzanıyordu ve tasarımları daha sonraki medeniyetler tarafınca çoğunlukla kopyalanıyordu. En meşhur antik Yunan baş yapıcılarından bazıları şunlardır: İktinus Phidias Mneziküller Yapması imkansız Perikles Antik Yunanlılar mimarilerinde taş, ahşap ve pişmiş toprak benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar. Ek olarak kemer ve kubbe kullanması benzer biçimde bir takım yenilikçi mimari teknik geliştirdiler. Binaları çoğu zaman heykeller ve resimlerle dekore edildi ve ayrıntılara büyük ehemmiyet […]

Antik Çağın Mimarları Antik Uygarlıkların Usta İnşaatçıları
Krallığı

Antik Çağ Mimarları: Antik Uygarlıklardaki Usta İnşaatçılar

II. Antik Mısır Mimarları

Eski Mısır mimarları, Giza piramitleri, Büyük Sfenks ve Karnak Tapınağı da dahil olmak suretiyle dünyanın en ikonik ve kalıcı yapılarından kimilerinden sorumluydu. Bu mimarlar, hem işlevsel aynı zamanda güzel duyu açıdan hoş yapılar yaratmak için mühendisler, araştırmacılar ve zanaatkarlarla yakın bir halde çalıştılar. Taş, kerpiç ve ahşap benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar ve binaları çoğu zaman karmaşa oymalar ve kabartmalarla dekore edildi.

III. Antik Yunan Mimarları

Antik Yunanlılar tarihin en üretken ve müessir mimarları arasındaydı. Emekleri bayağı tapınaklardan muhteşem saraylara ve tiyatrolara kadar uzanıyordu ve tasarımları daha sonraki medeniyetler tarafınca çoğunlukla kopyalanıyordu. En meşhur antik Yunan baş yapıcılarından bazıları şunlardır:

  • İktinus
  • Phidias
  • Mneziküller
  • Yapması imkansız
  • Perikles

Antik Yunanlılar mimarilerinde taş, ahşap ve pişmiş toprak benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar. Ek olarak kemer ve kubbe kullanması benzer biçimde bir takım yenilikçi mimari teknik geliştirdiler. Binaları çoğu zaman heykeller ve resimlerle dekore edildi ve ayrıntılara büyük ehemmiyet verdiler.

Antik Yunan mimarları, daha sonraki mimari stiller üstünde derin bir etkiye sahipti. Emekleri Romalılar tarafınca kopyalandı ve ek olarak Bizans, İslam ve Rönesans mimarisinin gelişimini etkiledi. Klasik Yunan mimarisinin ilkeleri bugün hala mimarlar tarafınca kullanılıyor.

Antik Çağ Mimarları: Antik Uygarlıklardaki Usta İnşaatçılar

IV. Antik Roma Mimarları

Roma İmparatorluğu tarihin en kuvvetli ve müessir medeniyetlerinden bir tanesiydi ve mimarları, Kolezyum, Pantheon ve Roma Forumu benzer biçimde dünyanın en ikonik yapılarından kimilerinden sorumluydu. Roma mimarları muhtelif inşaat tekniklerinde yetenekliydi ve taş, tuğla ve beton benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar. Ek olarak kemer ve kubbe benzer biçimde bir takım yeni mimari biçim geliştirdiler.

En meşhur Roma mimarı muhtemelen De Architectura isminde mimarlık üstüne bir araştırma yazan Vitruvius’tur. Vitruvius’un incelemesi mimarlık üstüne yazılmış en müessir kitaplardan bir tanesiydi ve klasik mimarlığın ilkelerinin oluşturulmasına destek oldu.

Öteki mühim Roma mimarları içinde Marcus Vitruvius Pollio, Şamlı Apollodorus ve Hadrianus yer alır.

Antik Çağ Mimarları: Antik Uygarlıklardaki Usta İnşaatçılar

V. Antik Çin Mimarları

Antik Çin mimarları, Çin Seddi, Terracotta Ordusu ve Yasak Kent benzer biçimde dünyanın en ikonik ve kalıcı yapılarından kimilerinden sorumluydu. Çalışmalarında ahşap, taş ve tuğla benzer biçimde muhtelif malzemeler kullandılar ve kemerler, tonozlar ve kubbeler benzer biçimde muhtelif teknikler kullandılar. Antik Çin mimarları ek olarak hidrolik mühendisliğinde de yetenekliydi ve birçok kanal ve baraj inşa ettiler.

VI. Antik Mezoamerikan Mimarları

Antik Mezoamerikan medeniyetleri hayattaki en etkisinde bırakan ve sofistike mimarilerden kimilerine ev sahipliği yapıyordu. Maya, Aztek ve Teotihuacan kültürlerinin tamamı karmaşa tapınaklar, saraylar ve piramitler içeren büyük kentler inşa etti. Bu yapılar taş, ahşap ve sıva benzer biçimde muhtelif malzemeler kullanılarak inşa edildi. Bu medeniyetlerin mimarları hem güzel aynı zamanda işlevsel binalar yaratabilen kabiliyetli mühendislerdi.

İlginizi Çekebilir:  Tarih Öncesi Semboller Şamanizmin Mistik Dünyasına Açılan Bir Kapı

Mezoamerikan mimarisinin en ikonik özelliklerinden biri piramittir. Piramitler mabet, saray ve kabir olarak kullanılırdı. Çoğu zaman basamaklı teraslar halinde inşa edilirlerdi ve her düzen altındakinden daha küçüktü. Mezoamerikan’daki en büyük piramit, 200 fitten uzun olan Meksika’daki Cholula Büyük Piramidi’dir.

Mezoamerikan mimarisinin bir öteki mühim özelliği konsollu kemerlerin kullanılmasıdır. Konsollu kemerler, üst taşlar bir kemer kurmak suretiyle bir araya gelene kadar bir takım basamakta taşların üst üste bindirilmesiyle inşa edilir. Bu kemer türü, tapınaklar, saraylar ve piramitler dahil olmak suretiyle birçok Mezoamerikan binasında kullanılmıştır.

Antik Mezoamerikan medeniyetlerinin mimarları, hem güzel aynı zamanda işlevsel binalar yaratabilen kabiliyetli mühendislerdi. Emekleri vakit testinden geçmiştir ve bugün bile mimarlara ve mühendislere esin vermeye devam etmektedir.

VII. Antik Mezoamerikan Mimarları

Antik Mezoamerikan medeniyetleri hayattaki en etkisinde bırakan ve yenilikçi mimarilerden kimilerine ev sahipliği yapmıştır. Maya, Aztek ve İnka’nın tamamı karmaşa tapınaklar, saraylar ve piramitler içeren büyük kentler inşa etmiştir. Bu yapılar çoğu zaman gelişmiş mühendislik teknikleri kullanılarak inşa edilmiştir ve bugün hala antik Mezoamerikan mimarlarının becerisinin ve sanatının bir kanıtı olarak ayakta durmaktadırlar.

Mezoamerikan mimarisinin en çarpıcı özelliklerinden biri organik ışığın kullanımıdır. Tapınakların ve sarayların bir çok, iç mekanları güneş ışığının doldurmasına müsaade eden büyük pencereler ve kapılarla inşa edilmiştir. Bu, trajik ve hayranlık uyandırıcı bir tesir yaratmış ve ek olarak binalar ile organik dünya içinde bir irtibat hissi yaratmaya destek olmuştur.

Mezoamerikan mimarisinin bir öteki özelliği de sembolizm kullanımıdır. Maya, Aztek ve İnka’nın tamamı binalarını hikayeler bahsetmek ve dini inançlarını iletmek için kullanırdı. Sözgelişi, Maya piramitleri çoğu zaman yıldızlarla hizalanırdı ve göklere oluşturulan kapılar olduklarına inanılırdı. Aztek tapınakları allah ve tanrıçaların resimleriyle süslenirdi ve ritüeller ve kurbanlar için kullanılırdı.

Antik Mezoamerikan mimarları zanaatlarının ustalarıydı. Hem güzel aynı zamanda işlevsel binalar yarattılar ve çalışmalarını kültürlerini ve inançlarını anlatım etmek için kullandılar. Mirasları bugün bile mimarlara ve inşaatçılara esin vermeye devam ediyor.

Antik Afrika Mimarları

Antik Afrika mimarisi, oldukca muhtelif kültürleri ve vakit dilimlerini kapsayan geniş ve muhtelif bir alandır. Anıtsal mimarinin en eski örneklerinden bazıları Afrika’da bulunabilir ve Neolitik döneme kadar uzanır. Bu yapılar içinde Zimbabve’deki Büyük Zimbabve kalıntıları ve Mısır’daki Giza piramitleri benzer biçimde megalitik mezarlar ve tapınaklar bulunur.

Klasik dönemde Afrika mimarisi Etiyopya, Gana, Mali ve Songhai krallıklarında gelişti. Bu krallıklar büyük şehirleri, etkisinde bırakan sarayları ve camileriyle karakterize edildi. Bu krallıkların mimarisi hem yöresel geleneklerden aynı zamanda Orta Şark’dan gelen İslami etkilerden etkilenmiştir.

Çağdaş dönemde Afrika mimarisi, Avrupa, Asya ve ABD’dan gelen yeni tesirleri bünyesine katarak gelişmeye devam etti. Bu, devamlı değişen ve gelişen varlıklı ve canlı bir mimari manzarayla sonuçlandı.

İlginizi Çekebilir:  Çerçevenin Ötesinde Gerçekçiliğin Kültür, Toplum ve Politika Üzerindeki Etkisi

En meşhur Afrika baş yapıcılarından bazıları şunlardır:

  • Moshe Safdie (İsrailli-Kanadalı)
  • David Adjaye (İngiliz-Ganalı)
  • Francis Kez (Burkinabe)
  • Diébédo Francis Kéré (Burkinabe)
  • Thomas Heatherwick (İngiliz)

Bu mimarların tamamı mimarlık alanına mühim katkılarda bulunmuş ve emekleri Afrika’nın çağıl manzarasının şekillenmesine destek olmuştur.

IX. Antik Ortadoğu Mimarları

Antik Orta Şark, antik dünyanın en etkisinde bırakan mimari eserlerinden kimilerini üreten bir takım medeniyete ev sahipliği yapmıştır. Bu medeniyetler içinde Sümerler, Babilliler, Asurlular, Persler ve Araplar yer verilmiştir.

Sümerler, antik Orta Şark’daki en eski medeniyetlerden bir tanesiydi. Günümüzde cenup Irak’ta yaşıyorlardı ve Ur ve Uruk benzer biçimde kentler inşa ettiler. Sümerler, mimaride büyük bir yenilik olan kemeri buluş etmekle tanınırlar. Ek olarak mabet rolü kabul eden basamaklı piramitler olan zigguratlar da inşa ettiler.

Babilliler, antik Orta Şark’daki bir öteki erken uygarlıktı. Günümüzde merkezi Irak olan yerde yaşadılar ve Babil şehrini kurdular. Babilliler, Antik Dünyanın Yedi Harikasından kabul edilen Babil’in Asma Bahçeleri ile tanınırlar.

Asurlular, günümüzde Şimal Irak ve Suriye olarak malum bölgede yaşayan savaşçı bir halktı. Ninova ve Assur da dahil olmak suretiyle birçok kent inşa ettiler. Asurlular, detaylı kabartmalarla süslenmiş sarayları ve tapınaklarıyla tanınırlar.

Persler, antik Orta Şark’nun büyük bir kısmına hükmeden kuvvetli bir imparatorluktu. Antik dünyanın en büyük şehirlerinden kabul edilen Persepolis şehrini inşa ettiler. Persler, büyük ölçekte inşa edilmiş sarayları ve bahçeleriyle tanınırlar.

Araplar, Arap Yarımadası’nda yaşayan göçebe bir halktı. MS 7. yüzyılda İslam’a geçtiler ve dinlerini Orta Şark’ya yaymaya başladılar. Araplar, İslami ibadethaneler olan bir takım cami inşa ettiler.

Antik Orta Şark, büyük kültürel ve mimari başarıların yaşandığı bir bölgeydi. Bu bölgede gelişen medeniyetler, dünyanın en güzel ve etkisinde bırakan yapılarından kimilerini üretti.

S: En meşhur antik mimarlar kimlerdir?

A: En meşhur antik mimarlar içinde Giza’daki Büyük Piramit’in mimarı Imhotep, Parthenon’u tasarlayan heykeltıraş ve mimar Fidias ve mimarlık alanında devrim yaratan De Architectura isminde eseri yazan Romalı mimar Vitruvius yer alır.

S: Antik mimarinin en mühim türleri nedir?

A: Antik mimarinin en mühim türleri içinde tapınaklar, saraylar, mezarlar ve surlar yer alır.

S: Antik mimaride kullanılan malzemeler nedir?

A: Antik mimaride kullanılan malzemelerden bazıları taş, tuğla, ahşap ve kerpiçtir.





















Mirac Sari, finansal bilgilendirme alanında geniş bir deneyime sahip bir uzmandır ve wmony.com blogunun kurucusudur. Finansal stratejiler ve kişisel para yönetimi konularında derinlemesine bilgi sahibi olan Mirac, okuyucularına en güncel ve etkili bilgileri sunmayı hedeflemektedir. Mali hedeflere ulaşma konusunda pratik çözümler ve ipuçları paylaşarak, bireylerin finansal başarılarını desteklemeyi amaçlamaktadır.

  • Toplam 165 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Rokoko El Yazması Sihri Aydınlatılmış Sayfaların Büyüleyici Gücü

Sanatın Evrimi 4 gün önce

İçindekiler2. Aydınlatılmış Elyazmaları3. Değişik Tipteki Aydınlatılmış El Yazmaları4. Aydınlatılmış El Yazmalarında Kullanılan Malzemeler5. Aydınlatılmış El Yazmalarında Kullanılan Teknikler6. Aydınlatılmış El Yazmalarının ÖnemiAydınlatılmış El Yazmalarının KorunmasıAydınlatılmış Elyazmaları Nerede Görülür9. Aydınlatılmış Elyazmaları Hakkındaki Daha Fazla KaynakAydınlatılmış Elyazmaları Hakkındaki Sıkça Sorulan Sorular 1. Aydınlatılmış Elyazmalarına 2. Aydınlatılmış Elyazmaları 3. Değişik Tipteki Aydınlatılmış El Yazmaları 4. Aydınlatılmış El Yazmalarında Kullanılan Malzemeler 5. Aydınlatılmış El Yazmalarında Kullanılan Teknikler 6. Aydınlatılmış El Yazmalarının Önemi 7. Aydınlatılmış El Yazmalarının Korunması 8. Aydınlatılmış Elyazmalarını Nerede Görebilirsiniz? 9. Aydınlatılmış Elyazmaları Hakkındaki Daha Fazla Kaynak 10. Aydınlatılmış Elyazmaları Hakkındaki Sıkça Sorulan Sorular Hususiyet Tarif Tenvir El yazmalarını altın, gümüş ve öteki kıymetli malzemelerle süsleme sanatı El yazması El yazısıyla yazılmış bir kitap ya da belge Rokoko 1720’lerden 1770’lere kadar Avrupa’da gelişen bir sanat ve mimari seçimi Eskiz Rulo haline getirilmiş uzun ve dar bir kağıt ya da parşömen parçası Vellum Buzağı, keçi ya da koyun derisinden meydana getirilen bir parşömen […]

Ayrıntılarda Gerçekçiliğin Hassasiyete Olan Tutkusu Nasıl Sürükleyici Sanat Yaratıyor

Sanatın Evrimi 1 hafta önce

İçindekiler2. Sanatta Gerçekçilik3. Sanatta Gerçekçilik4. Sanatta Gerçekçilik5. Siyasette Gerçekçilik6. Ekonomide Gerçekçilik7. Psikolojide GerçekçilikSosyolojide Gerçekçilik9. Eğitimde Gerçekçilik Ayrıntılarda: Gerçekçiliğin Sanatla alakalı Hassasiyete Olan Sevgisi Gerçekçilik, çoğu zaman nesnelerin ve figürlerin detaylı ve emin tasvirleri yöntemiyle gerçekliğin doğru tasvirini vurgulayan bir sanat tarzıdır. Gerçekçilik, 19. yüzyılda önceki dönemlerde popüler olan idealize edilmiş ve romantikleştirilmiş tabiat ve insanlık tasvirlerine bir reaksiyon olarak ortaya çıktı. Realist sanatçılar, insan deneyiminin günlük ayrıntılarını yakalayarak gerçeğe sadık eserler yaratmaya çalıştılar. Gerçekçiliğin tanımlayıcı özelliklerinden biri de ayrıntılara odaklanmasıdır. Realist sanatçılar, konularının en minik ayrıntılarına bile dikkat ederek, formun, dokunun ve ışığın her nüansını yakalarlar. Bu ayrıntıya yayınlanan ihtimam, Gustave Courbet’den Edouard Manet’e ve John Singer Sargent’a kadar bütün büyük realist ressamların eserlerinde görülebilir. Realist sanatın kesinliği yalnızca teknik bir kabiliyet meselesi değildir. Bununla beraber gerçekçilerin dünyanın gerçeğinin ayrıntılarda bulunabileceğine olan inancının bir yansımasıdır. Realist sanatçılar, günlük hayatın ayrıntılarını yakalayarak, daha idealize edilmiş ya da romantikleştirilmiş sanat biçimleriyle olası […]

Renk Alanı Konuşmaları Modernizmin Kromatik Manzarasına Bir Tur

İçindekiler2. Renk Alanı Boyama3. Renk Alanı Resminin Özellikleri4. Başlıca Renk Alanı Ressamları5. Renk Alanı Boyama Teknikleri6. Renk Alanı Resminin Tesirleri7. Renk Alanı Resminin EleştirisiRenk Alanı Resminin Mirası9. Bugün Renk Alanı Boyama10. Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular 1. Renk Alanı Boyama 2. Renk Alanı Boyama 3. Renk Alanı Resminin Özellikleri 4. Başlıca Renk Alanı Ressamları 5. Renk Alanı Boyama Teknikleri 6. Renk Alanı Resminin Tesirleri 7. Renk Alanı Resminin Eleştirisi 8. Renk Alanı Resminin Mirası 9. Bugün Renk Alanı Boyama 10. Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Antet Özellikler Renk Alanı Boyama Düz, modüle edilmemiş renkte geniş alanların kullanması Rengin anlatım edici niteliklerine vurgu Geleneksel Batı bakış açısının ve illüzyonizmin reddi Kromatiklik Doygun, yoğun renklerin kullanması Renkler arasındaki ilişkilere vurgu Etkisiz renklerin ve grilerin reddi Çağıl sanat Geleneksel sanat kurallarının reddi Yeni formlar ve tekniklerle denemeler Sanatçının subjektif deneyimine vurgu Soyut Ekspresyonizm Temsili olmayan formların kullanması Sanatçının jestlerinin anlatım edici niteliklerine vurgu […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele